Hledáme produkty se smyslem pro bidding na Heureka.cz
V předchozím článku jsem položila otázky, na které je potřeba si odpovědět, než s biddingem začnete. Pokud si jste jistí, že je bidding pro vás “to pravé ořechové” a máte vše správně nastavené, můžete se podívat kolik a hlavně jaké produkty mají potenciál pro bidding.
Jak číst z dat
Sortiment Report
Sortiment Report naleznete na Heurece zde:
Po jeho stažení se vám otevře tabulka s daty k jednotlivým produktům. Kromě názvu, kategorií a URL jednotlivých produktů, jsou zde další kolonky, které nás budou kvůli biddingu zajímat.
Dostatek konkurentů na produktové kartě
Jelikož je potřeba mít na produktové kartě minimálně 5 e-shopů, doporučuji podívat se do sloupce “E-shopů prodávajících produkt”.
Nejnižší cena
Pokud jsme si vytřídili sloupec s dostatečným počtem konkurentů na kartě, bude nás zajímat sloupec “Vaše pozice dle ceny”. Na kartě produktů se na Heurece jako první zobrazují 4 biddované pozice a poté 10 nejlevnějších nabídek.
Pokud se dle ceny zobrazujete na prvních pozicích je možné, že tyto produkty nebude mít smysl biddovat, protože se zákazníkovi zobrazíte pod biddovanými pozicemi a nebude muset skrolovat na další nabídky. Mnoho zákazníků si také mimo jiné vybírá podle nejnižší ceny.
Skrze Sortiment Report si můžete také zkontrolovat, jak si Váš bidding vede. Ve sloupci “Vaše pozice dle biddingu”, vidíte průměrnou pozici, na které se váš e-shop na základě nastaveného CPC zobrazuje.
Můžou vás zajímat také sloupce s nejnižší nebo nejvyšší cenou, podle kterých můžete změnit cenovou politiku některých produktů a buď snížit nebo navýšit jeijich cenu.
Datové přehledy
Přehledy naleznete na Heurece zde a stáhnete soubor “Přehled o výkonu a nákladech”:
Data v přehledu jsou vždy za posledních 90 dnů a posledních 30 dnů se může měnit. Zde by nás měly zajímat sloupce s návštěvami jednotlivých produktů a to jak s objednávami tak bez nich. Produkty, které přivedly objednávky mohou být na kartě nejlevnější, může se jednat o TOP produkty apod. Pokud na takové produkty narazíte můžete zvážit jejich zviditelnění pomocí biddingu.
Produkty s více návštěvami, ale bez objednávek mohou skrývat potenciál k biddingu a nebo chybu. Je možné, že se produkt chybně páruje na produktovou kartu a lidé na něj klikají, ale nenakupují, protože se nejedná o produkt, jaký hledají.
Je možné, že se dostupnost na Heurece liší od dostupnosti na e-shopu apod. Stejně tak je možné, že produkt nemá žádnou chybu, ale zákazníka mohl odradit vzhled e-shopu nebo doprava.
Pokud již bidding využíváte, můžete porovnávat, kolik objednávek vám bidding přivedl vs objednávky mimo bidding.
Ke správě biddingu využívám Bidding Manager, který je na 14 dnů zdarma a může také pomoci odhlalit produkty, které lze biddovat. Jelikož se chystám v příštím článku věnovat Bidding Manageru detailněji, tak pouze nastíním, jakou funkci můžete k hledání produktů s potenciálem pro bidding využít. Bidding Manager má ve své administraci možnost filtru, do kterého si můžete navolit jednoduché podmínky pro výběr produktů.
Dle filtru si tak můžeme vyfiltrovat například všchny produkty, které jsou na Heurece TOP, počet e-shopů na kartě je větší než 4, což je podmínka pro možnost zapnutí biddingu. Dle ceny se nacházíme na horší než páte pozici, tudíž máme horší pozici než nejlevnější nabídky a také než biddované pozice. Dle filtru hledám také produkty, které nabízíme s rozdílem v ceně oproti konkurenci více než 20%. A celkové objednávky filtrovaných produktů jsou rovny 0. Jedná se pouze o příklad, jak lze pomocí Bidding Manageru najít další produkty, které mají potenciál být více vidět pomocí biddingu.
Pokud jste si našli produkty, se kterými můžete v biddingu pracovat, můžete začít nastavovat CPC a nebo si počkejte na rady v dalším článku, kde se budu věnovat tomu, jak a kde bidding nastavit.