Otestovali jsme za vás: Google discovery kampaně
V květnu představil Google nový formát kampaní Discovery, pomocí kterého dle Googlu lze oslovit až 2,9 miliard zákazníků napříč kanály Google. Rozhodli jsme se tomuto typu kampaní podívat na zoubek. Přečtěte si vše o tom, jak jsme novinku testovali.
Jak jsme kampaň nastavili
Zvolený klient spolupracuje dlouhodobě s influencery a velký boom zaznamenal při spolupráci se slovenskou influencerkou Lucii Mokráňovou, kterou jsme dříve testovali v rámci jiných kampaní. Rozhodli jsme se proto vytvořit reklamu discovery s fotkami dané influencerky u SK účtu.
Cílení jsme zvolili jak remarketingové a to konkrétně na všechny návštěvníky za posledních 7 dnů a pak jsme zvolili cílení na studené publikum a to na základě zájmů. Zvolená CPA byla 120 Kč při rozpočtu 2000 Kč/den. Kampaň jsme zapnuli 27.7.
Jaké byly výsledky
Naše očekávání byla, že budeme rádi za každou konverzi a pokud nějaká přijde, tak rozhodně z remarketingu. Kampaň začala hned v den spuštění generovat objednávky a to hlavně ze sestavy s cílením na zájmy.
Za 30 dnů, kdy kampaň běžela se podařilo získat 152 konverzí při průměrné CPC 0,83 Kč. Jelikož výsledky byly více než dobré rozhodli jsme se kreativu otestovat i u CZ účtu. Nutno dodat, že ačkoliv se jedná o influencerku známou hlavně na Slovensku, tak i zde byly výsledky více než dobré. Kampaň běžela od 21.8. a za 17 dnů přivedla 47 objednávek s průměrnou CPC 0,9 Kč s CPA 100 Kč a rozpočtem 1200 Kč.
Testujeme posuvnou discovery reklamu
U Lucie Mokráňové měli pouze dvě fotografie a chtěli jsme otestovat i posuvnou reklamu discovery, kde lze vytvořit několik produktových karet v jedné reklamě. Rozhodli jsme se proto otestovat kampaň discovery i s fotkami jednotlivých produktů.
V CZ běžela kampaň opět v rámci remarketingu a studeného publika na zájmy. V období 31.8.-7.9. přivedla kampaň 19 objednávek s průměrným CPC 1,69 Kč při rozpočtu 2230 Kč/den a CPA 223 Kč.
V SK běžela kampaň 27.8.-8.9. a přivedla 29 objednávek s průměrným CPC 0,94 Kč při zvoleném CPA 120 Kč s rozpočtem 1500 Kč/den.
Jak jsme spokojeni s výsledky
- Oslovili jsme nové návštěvníky, kteří o nás nevěděli a dokázali jsme je proměnit v zákazníky.
- Velké pozitivum vidíme také v průměrné CPC, která je o poznání nižší oproti klasickému remarketingu nebo display kampaním.
- Z návštěvníků, kteří byli na e-shopu díky discovery kampani poprvé se jich 35% vrátilo a nakoupilo znovu.
- V discovery kampaních vidíme další zdroj pro zisk nových zákazníků, které jsme na jiných kanálech nemuseli zachytit.
Pro koho je discovery kampaň vhodná a jak k ní přistoupit
- Vzhledem k tomu, že reklamy se zobrazují v rámci YouTube, Gmail a kanálu „Objevit“, je důležité mít něco, čím zákazníka zaujmete. Nabídněte jim proto kvalitní obrázky a sexy texty.
- Pomocí discovery kampaní můžete oslovit zákazníky, kteří už u vás byli a nebo můžete hledat úplně nové publikum. Je proto důležité si hned na začátku říct, jaký máte cíl a jak ke kampani přistupovat, zda ji budete stavět akvizičně nebo výkonnostně.
- Doporučujeme si stanovit dostatečný rozpočet, ten by dle doporučení Googlu měl být 10x větší než je stanovená CPA.
My budeme v kampaních discovery určitě pokračovat i u ostatních klientů. A jaké jsou Vaše zkušenosti? Povedlo se Vám z discovery kampaní těžit, nebo jste jim zatím nepřišli na kloub?