Case study: Přináší marketingové SMS objednávky nebo jenom prudí lidi?
Rozhodli jsme se otestovat efekt prodejních SMS. Většina našeho týmu vykřikovala, že na esemesky nikdo nereaguje a mezi milionem jiných reklam nemají šanci na úspěch. Ale pár odvážlivců tvrdilo, že jim marketingové SMS chodí, a dokonce už přes ně nakoupilo. Nezbývalo než to zkusit, ať se ukáže pravda.
Předem jsme se domluvili s naším klientem Kralovstvizdravi.cz, pro kterého děláme e-mailing. Newslettery mu fungují, takže souhlasil i s testem SMS marketingu.
Prodejní SMS kampaň jsme postavili v Ecomailu
Tahle platforma se nám osvědčila u e-mail marketingu, takže nebyl důvod nevsadit právě na ni. Navíc už jsme tam měli databázi kontaktů posvěcenou souhlasem s GDPR (zpracováním osobních údajů).
Nastavení SMS kampaně už nemohlo být jednodušší.
Stačilo nakoupit kredit, ze kterého se hradí rozeslané zprávy – 1 SMS přijde na 0,8 Kč.
A pak už hurá na vlastní esemeskový text – limit je 160 znaků. My jsme si vymysleli tento:
S kódem AKCESMS doplňky stravy na KRALOVSTVIZDRAVI.cz se 7% slevou. Jen do 31.5. Pořiďte si doplňky zdraví výhodně! Pro odhlášení SMS napište STOP na 704713284.
Malá vsuvka:
Když jsme připravovali tuto SMS kampaň, neexistoval jiný způsob, jak dát člověku možnost odhlásit se z odběru marketingových zpráv, než posláním hesla (v našem případě STOP) na zvolený telefon.
Teď už Ecomail nabízí elegantní řešení v podobě krátkého odkazu, kterým se člověk proklikne rovnou na odhlášení. Tento způsob jednak uspoří spoustu SMS znaků, ale taky je přívětivější pro příjemce.
Zprávu jsme tedy vymysleli a rovnou poslali na skoro 5 000 kontaktů.
Pak to začalo lítat. Stop, Stop, Stop…
Ale nakonec nebylo tak zle. Dohromady se odhlásilo jen 63 kontaktů, respektive pouhé 1 % ze všech příjemců.
SMS zprávu jsme rozeseli, sklizeň objednávek může začít
Platnost slevového kódu ve zprávě jsme nastavili na 14 dní.
Několik desítek objednávek přišlo během prvních dvou dnů. Pak sice první vlna opadla, ale i přes to další nákupy průběžně přicházely. Každopádně jsme měli za to, že největší prodejní úspěch už má kampaň za sebou a ti, co nekoupili zprávu ignorovali nebo rovnou smazali. Omyl.
Další lavina objednávek totiž přišla poslední den, tj. 31. 5. Lidé si očividně zprávy všimli a jen vyčkávali na správný okamžik nebo výplatu. Každopádně si dobře pamatovali deadline a když přišel, přimělo je to nakoupit.
Rozesílka téměř 5 000 SMS stála cca 4 500 Kč a přinesla objednávky za více než 70 000 Kč. Čas strávený nad přípravou rozesílky byl přesně 38 minut (ano, stopli jsme si to). Za tuto dobu jsme stihli vymyslet text SMS, objednat kredit a celou kampaň odeslat lidem.
Jak výsledek SMS kampaně hodnotí klient?
„Už nějakou dobu nám dobře fungují prodejní e-maily, ale když přišel nápad s esemeskami, moc jsem si od toho nesliboval. Vlastně jsem do toho nejdřív ani nechtěl jít. Přišlo mi, že už je to moc „násilné“. Ale teď, když vidím, jaké tržby prodejní SMS přinesla, jsem rád, že jsme do toho šli. Do budoucna určitě naplánujeme víc takových akcí.“
Jakub Knoflíček, manažer e-shopu Kralovstvizdravi.cz
Ukázalo se, že prodejní SMS rozhodně mají svoji váhu a u zákazníků fungují. Proto už teď plánujeme našim klientům další kampaně.
A jestli chcete, klidně rozjedeme SMS marketing i vám.